Η ζώνη του Χριστού (Άαχεν, Γερμανία). |
Στον Θησαυρό του Καθεδρικού Ναού του Άαχεν αποθησαυρίζονται, όπως έχουμε ξαναπεί [βλέπε: 333 - Τεμάχιο από τον Ιερό Σπόγγο (Άαχεν, Γερμανία)], διάφορα σπουδαία χριστολογικά και μαριολογικά λείψανα, ανάμεσα στα οποία είναι και μία ζώνη του Χριστού, μία ζώνη της Παναγίας και τμήμα του φραγγελίου, με το οποίο μαστιγώθηκε ο Χριστός.
Τα λείψανα αυτά που ονομάζονται στα Γερμανικά "die drei „kleinen“ Heiligtümer" (τα τρία "μικρά" προσκυνήματα) για να αντιδιαστέλλονται από τα τέσσερα μεγάλα προσκυνήματα του Άαχεν βρίσκονται σε τρεις παρόμοιες λειψανοθήκες που προέρχονται όλες από κάποιο εργαστήριο πιθανότατα της Πράγας και κατασκευάστηκαν μεταξύ του 1360 και του 1380.
Ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται και μία λειψανοθήκη που αποθησαυρίζει μία ζώνη του Χριστού. Είναι όμως δυνατόν να έχει διασωθεί μία ζώνη του Χριστού, αν υποτεθεί ότι ο Χριστός φορούσε ζώνη;
Άαχεν, Γερμανία. |
Διαβάστε περισσότερα παρακάτω και δείτε περισσότερες φωτογραφίες:
Το 2003 εκδόθηκαν στη Μόσχα τα πρακτικά του διεθνούς συμποσίου Eastern Christian Relics σε επιμέλεια του Alexei Lidov.
Στα πρακτικά αυτά, ο Michele Bacci δημοσίευσε ένα κείμενο στα αγγλικά
με τίτλο RELICS OF THE PHAROS CHAPEL: A VIEW FROM THE LATIN WEST. Σε
αυτό αποδελτίωσε 16 διαφορετικές μεσαιωνικές πηγές (λατινικές, ελληνικές
και ρωσικές), από τον 11ο έως τον 13ο αιώνα, οι οποίες αναφέρονται στα
λείψανα και στα άλλα κειμήλια που είχε η Θεοτόκος του Φάρου. Πρόκειται
για μεσαιωνικές πηγές που έχουν γραφτεί από αυτόπτες μάρτυρες του κειμηλιακού θησαυρού που είχε η Θεοτόκος του Φάρου (βλέπε: 111 - Τα ιερά κειμήλια της Θεοτόκου του Φάρου στη βυζαντινή Κωνσταντινούπολη).
Η Θεοτόκος του Φάρου ήταν μία βυζαντική εκκλησία στην Κωνσταντινούπολη. Ήταν κτισμένη στο νότιο τμήμα του Μεγάλου ή Ιερού Παλατίου των βυζαντινών αυτοκρατόρων και ονομάστηκε έτσι λόγω του φάρου που βρίσκονταν δίπλα της ακριβώς. Στην εκκλησία ετούτη φυλάσσονταν η σημαντικότερη συλλογή χριστιανικών κειμηλίων όλου του κόσμου.
Σύμφωνα με τον ιστορικό Michele Bacci, περίπου το 1200 ή λίγο νωρίτερα, ένας ανώνυμος Άγγλος προσκυνητής (η πηγή είναι γνωστή ως Mercati Anonynous), αλλά και ο Ρώσος Αντώνιος, Αρχιεπίσκοπος Νόβγκοροντ, ταξίδεψαν στην Κωνσταντινούπολη και άφησαν γραπτές μαρτυρίες για την Πόλη και τα θρησκευτικά της κειμήλια. Ιδιαίτερα ο Ρώσος Αρχιεπίσκοπος συνέγραψε έναν προσκυνηματικό οδηγό για την Κωνσταντινούπολη, γνωστό ως Книга Паломник (= Το βιβλίο του προσκυνητή), πολύτιμο για τις πληροφορίες που μάς δίνει για τα θρησκευτικά κτίρια της Πόλης, τα λείψανα και τα άλλα θρησκευτικά κειμήλια που φυλάσσονταν σε αυτά τον 12ο αιώνα (για παράδειγμα: Се же во царских златых полатах: крест честный, венец, губа, гвозди; кровь же лежаше иная; багряница, копие, трость, повой святыя Богородицы и пояс, и срачица Господня, плат шейный, и лентий, и калиги Господня...).
Η Θεοτόκος του Φάρου ήταν μία βυζαντική εκκλησία στην Κωνσταντινούπολη. Ήταν κτισμένη στο νότιο τμήμα του Μεγάλου ή Ιερού Παλατίου των βυζαντινών αυτοκρατόρων και ονομάστηκε έτσι λόγω του φάρου που βρίσκονταν δίπλα της ακριβώς. Στην εκκλησία ετούτη φυλάσσονταν η σημαντικότερη συλλογή χριστιανικών κειμηλίων όλου του κόσμου.
Σύμφωνα με τον ιστορικό Michele Bacci, περίπου το 1200 ή λίγο νωρίτερα, ένας ανώνυμος Άγγλος προσκυνητής (η πηγή είναι γνωστή ως Mercati Anonynous), αλλά και ο Ρώσος Αντώνιος, Αρχιεπίσκοπος Νόβγκοροντ, ταξίδεψαν στην Κωνσταντινούπολη και άφησαν γραπτές μαρτυρίες για την Πόλη και τα θρησκευτικά της κειμήλια. Ιδιαίτερα ο Ρώσος Αρχιεπίσκοπος συνέγραψε έναν προσκυνηματικό οδηγό για την Κωνσταντινούπολη, γνωστό ως Книга Паломник (= Το βιβλίο του προσκυνητή), πολύτιμο για τις πληροφορίες που μάς δίνει για τα θρησκευτικά κτίρια της Πόλης, τα λείψανα και τα άλλα θρησκευτικά κειμήλια που φυλάσσονταν σε αυτά τον 12ο αιώνα (για παράδειγμα: Се же во царских златых полатах: крест честный, венец, губа, гвозди; кровь же лежаше иная; багряница, копие, трость, повой святыя Богородицы и пояс, и срачица Господня, плат шейный, и лентий, и калиги Господня...).
Η ζώνη του Χριστού (Άαχεν, Γερμανία). |
Η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία του Άαχεν της Γερμανίας αρνείται να επιβεβαιώσει την αυθεντικότητα των ιερών κειμηλίων που κατέχει (επιβεβαιώνει μονάχα την ιστορική τους 'αυθεντικότητα', ότι δηλαδή για αιώνες θεωρούνταν εκεί για παράδειγμα το συγκεκριμένο λείψανο ως ζώνη Χριστού) και δεν επιτρέπει την οποιαδήποτε επιστημονική εξέταση σε αυτά (δες για παράδειγμα εδώ συνέντευξη του Michael Hesemann για το ίδιο θέμα).
Παρόλο που δεν υπάρχει καμία ιστορική γραπτή μαρτυρία για το συγκεκριμένο λείψανο εκεί πριν τον 13ο αιώνα, εντούτοις αυτό πιστεύεται ότι ήρθε στο Άαχεν την εποχή του Καρλομάγνου, τον 8ο αιώνα, από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, όταν τα Ιεροσόλυμα και η Παλαιστίνη βρισκόταν κάτω από μουσουλμανικό ζυγό.
Σύμφωνα με τον οδηγό The Cathedral Treasury of Aachen των Herta Lepie και Georg Minkenberg, σελ 115, η ζώνη του Χριστού είναι δερμάτινη. Μάλιστα, για άγνωστο λόγο, η σφραγίδα που σφράγισε το λείψανο φέρει τη μορφή ενός ιερέα με ορθόδοξη ενδυμασία (...The relic, the seal, and its inscription are clearly visible through the rock crystal. The seal displays a male bust portrait with the attire of a Greek priest...).
Η σχετικά απλή χρυσεπάργυρη λειψανοθήκη με διαστάσεις 69, 5 εκ ύψος και 22,5 διάμετρο που φέρει το ιερό αυτό αντικείμενο κατασκευάστηκε πιθανότατα στην Πράγα το 1360/70 και χαρακτηριστικό της είναι τα δύο καμεό που στολίζουν τη βάση της, όπως μπορείτε να δείτε και από τις φωτογραφίες που αλίευσε η λειψανοθήκη από διάφορα γερμανικά αρχεία.
Παρόλο που δεν υπάρχει καμία ιστορική γραπτή μαρτυρία για το συγκεκριμένο λείψανο εκεί πριν τον 13ο αιώνα, εντούτοις αυτό πιστεύεται ότι ήρθε στο Άαχεν την εποχή του Καρλομάγνου, τον 8ο αιώνα, από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, όταν τα Ιεροσόλυμα και η Παλαιστίνη βρισκόταν κάτω από μουσουλμανικό ζυγό.
Σύμφωνα με τον οδηγό The Cathedral Treasury of Aachen των Herta Lepie και Georg Minkenberg, σελ 115, η ζώνη του Χριστού είναι δερμάτινη. Μάλιστα, για άγνωστο λόγο, η σφραγίδα που σφράγισε το λείψανο φέρει τη μορφή ενός ιερέα με ορθόδοξη ενδυμασία (...The relic, the seal, and its inscription are clearly visible through the rock crystal. The seal displays a male bust portrait with the attire of a Greek priest...).
Η ζώνη του Χριστού (Άαχεν, Γερμανία). Φαίνεται να είναι δερμάτινη. |
Η σχετικά απλή χρυσεπάργυρη λειψανοθήκη με διαστάσεις 69, 5 εκ ύψος και 22,5 διάμετρο που φέρει το ιερό αυτό αντικείμενο κατασκευάστηκε πιθανότατα στην Πράγα το 1360/70 και χαρακτηριστικό της είναι τα δύο καμεό που στολίζουν τη βάση της, όπως μπορείτε να δείτε και από τις φωτογραφίες που αλίευσε η λειψανοθήκη από διάφορα γερμανικά αρχεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου