Σάββατο 15 Μαρτίου 2025

659 - Κειμήλια του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος

 

659 - Κειμήλια του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος https://leipsanothiki.blogspot.com/
Κειμήλια του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος


Σε αρκετές αναρτήσεις της ΛΕΙΨΑΝΟΘΗΚΗΣ παρουσιάσαμε τα πιο γνωστά και σπουδαία κειμήλια του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος. Σπουδαία με την έννοια, ότι οι υπεύθυνες εκκλησιαστικές αρχές τα συντηρούν, τα εκθέτουν και τα διαφημίζουν.

Βρίσκονται όλα στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και πρόκειται για κειμήλια, και όχι λείψανα. Πουθενά μέχρι τώρα δεν βρήκε η ΛΕΙΨΑΝΟΘΗΚΗ, κάποια αρχή να υποστηρίζει ότι κατέχει λείψανο του Ιωσήφ. Επίσης, πουθενά στην Ελλάδα ή σε άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης δεν βρέθηκε κειμήλιο ή λείψανό του (μέχρι τώρα).

 
659 - Κειμήλια του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος https://leipsanothiki.blogspot.com/
Μεταβυζαντινή εικόνα του Δικαίου Ιωσήφ με τον Χριστό παιδί
και τα εργαλεία δουλειάς ενός μαραγκού.


Αυτά που βρέθηκαν είναι τα παρακάτω:

Διαβάστε περισσότερα παρακάτω:

1 Ο μανδύας του

659 - Κειμήλια του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος https://leipsanothiki.blogspot.com/
Ο μανδύας του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος

Στην εκκλησία της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας στις πλαγιές του Παλατίνου λόφου στη Ρώμη (Sant'Anastasia al Palatino), μία από τις αρχαιότερες εκκλησίες της Ρώμης (τέλη 3ου - αρχές 4ου αιώνα) αποθησαυρίζεται ο μανδύας (ιμάτιον) του Ιωσήφ.

Διαβάστε περισσότερα:

655 - Ο μανδύας του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος, και μέρος του μαφορίου της Θεοτόκου

Τεμάχια από τον μανδύα του βρίσκονται και σε άλλες ρωμαιοκαθολικές εκκλησίες, αλλά είναι άγνωστο αν πρόκειται για τεμάχια από τον ίδιο μανδύα της Ρώμης, πχ στον εκκλησιαστικό μουσείο του Καθεδρικού Ναού της πόλης των Βρυξελλών υπάρχει η ονομαζόμενη λειψανοθήκη της Αγίας Οικογένειας, η οποία περιέχει τεμάχιο από τον μανδύα του Δικαίου Ιωσήφ του Μνήστορος. με την επιγραφή: "EX PALLIO S. JOSEPH SPONSI B(EATISSI) MAE V. M.".

659 - Κειμήλια του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος https://leipsanothiki.blogspot.com/
Η ονομαζόμενη λειψανοθήκη της Αγίας Οικογένειας.
Η κάτω ασημένια θήκη περιέχει λείψανα των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου,
ενώ η πάνω τεμάχιο από τον μανδύα του Δικαίου Ιωσήφ του Μνήστορος.
Επιγραφή: "EX PALLIO S. JOSEPH SPONSI B(EATISSI) MAE V. M.".

Στο κεντρικό μενταγιόν επιζωγραφισμένη η Φυγή στην Αίγυπτο.

Διαβάστε περισσότερα:

100 - Ο θησαυρός του Καθεδρικού Ναού των Βρυξελλών

2 Η ζώνη του

659 - Κειμήλια του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος https://leipsanothiki.blogspot.com/
Η λειψανοθήκη με την τιμία ζώνη του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος

Στη μικρή γαλλική πόλη Joinville, στη ρωμαιοκαθολική εκκλησία που τιμάται επ' ονόματι της Θεοτόκου (Église Notre-Dame) αποθησαυρίζεται η ζώνη του Ιωσήφ.

Διαβάστε περισσότερα:

383 - Η τιμία ζώνη του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος

 3 Το ραβδί του

659 - Κειμήλια του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος https://leipsanothiki.blogspot.com/
Η εξανθήσασα ράβδος του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος


Στο εκκλησιαστικό μουσείο της εκκλησίας San Giuseppe dei Nudi αποθησαυρίζεται η εξανθήσασα ράβδος του Ιωσήφ.

Διαβάστε περισσότερα:

658 - Η εξανθήσασα ράβδος του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος

4 Το δαχτυλίδι μνηστείας που προσέφερε ο Ιωσήφ στην Παρθένο Μαρία.

659 - Κειμήλια του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος https://leipsanothiki.blogspot.com/
Το δαχτυλίδι μνηστείας της Παρθένου Μαρίας


Στον Καθεδρικό Ναό της Περούτζια (Ιταλία) που τιμάται επ' ονόματι του Αγίου Λαυρεντίου και στο παρεκκλήσι του Μνήστορος Ιωσήφ αποθησαυρίζεται δαχτυλίδι μνηστείας της Παρθένου Μαρίας. 

Το κειμήλιο αυτό είναι και θεομητερικό.

Διαβάστε περισσότερα:

314 - Το δαχτυλίδι μνηστείας της Παρθένου Μαρίας

5 Τα σπάργανα του Χριστού (κατασκευασμένα από υλικό υποδημάτων του Ιωσήφ σε δεύτερη χρήση)

659 - Κειμήλια του Δικαίου Ιωσήφ, του Μνήστορος https://leipsanothiki.blogspot.com/
Η μοναδική φωτογραφία που υπάρχει από τα υποτιθέμενα σπάργανα του Χριστού στον Καθεδρικό Ναό του Άαχεν (Γερμανία). Πρόκειται για ένα χοντρό, πυκνοϋφασμένο καφέ ύφασμα που έχει σχεδόν την εμφάνιση τσόχας. Βρίσκεται σε θήκη διπλωμένο τρεις φορές, αλλά όταν ξεδιπλώνεται έχει σχήμα τραπεζοειδές.
Στην πάνω πλευρά έχει ένα ημικυκλικό άνοιγμα για το λαιμό.

Τα υποτιθέμενα σπάργανα του Χριστού που βρίσκονται στον Καθεδρικό Ναό του Άαχεν στη Γερμανία θεωρούνται ότι κατασκευάστηκαν από υλικό υποδημάτων του Ιωσήφ σε δεύτερη χρήση, ένδειξη της μεγάλης φτώχειας της Αγίας Οικογένειας.

Το κειμήλιο αυτό είναι και χριστολογικό.

Διαβάστε περισσότερα:

496 - Τα σπάργανα του Χριστού

358 - Η λειψανοθήκη της Παναγίας του Άαχεν

Είναι κάποιο από αυτά τα κειμήλια αυθεντικό;

Α Ιστορικά, κανένα από αυτά τα κειμήλια δεν εμφανίζεται πριν από τον 13ο αιώνα, πχ

Ο μανδύας (βεβαιωμένη ιστορικά αναφορά τον 16ο αιώνα)

Η ζώνη (13ος αιώνας)

 Η εξανθήσασα ράβδος (18ος αιώνας, πάντως μετά τον 14ο)

Το δαχτυλίδι μνηστείας (13ος, πάντως μετά τον 10ο)

Τα σπάργανα του Χριστού στο Άαχεν της Γερμανίας (13ος αιώνας)

Ο 13ος αιώνας θα δει την κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης από τους Σταυροφόρους (1204), αλλά και την κατάλυση των Σταυροφορικών Κρατών στη Μέση Ανατολή [Κομητεία της Έδεσσας (καταλύθηκε το 1144), Πριγκιπάτο της Αντιόχειας (καταλύθηκε το 1268), Κομητεία της Τρίπολης (καταλύθηκε το 1289, αν και η Τρίπολη έπεσε το 1109), Βασίλειο της Ιερουσαλήμ (καταλύθηκε το 1291, όταν έπεσε η πόλη της  Άκρα)].

Τότε εμφανίστηκε μια πληθώρα κειμηλίων και λειψάνων στη Δύση και πολλά από αυτά αποδείχτηκαν αργότερα πλαστά και ψευδώνυμα. Ο 13ος αιώνας θα δει μια φρενίτιδα απόκτησης λειψάνων και κειμηλίων στη Λατινική Ευρώπη.

Β Κανένα από αυτά δεν είναι μοναδικό! Από βιβλιογραφικές παραπομπές που έχουμε, βρίσκουμε το ίδιο αντικείμενο να βρίσκεται σε πολλές ρωμαιοκαθολικές εκκλησίες, πχ υπάρχουν πολλά ραβδιά, πολλά δαχτυλίδια μνηστείας, αρραβώνα κτλ. Μάλιστα για αυτά τα δαχτυλίδια πολεμούν ιταλικές πόλεις μεταξύ τους!

Γ Πολλά από τα παρουσιαζόμενα εδώ κειμήλια δεν ανευρίσκονται στις πηγές του 1ου αιώνα, πχ στα Ευαγγέλια, αλλά σε αρκετά μεταγενέστερες πηγές, όπως είναι πχ τα απόκρυφα ευαγγέλια, επινοημένα δηλαδή αρχαία κείμενα θρησκευτικού περιεχομένου που έχουν αποκλεισθεί από τον Κανόνα της Αγίας Γραφής. Παράδειγμα η ιστορία περί της εξανθήσασας ράβδου που υπάρχει στο Πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου

Δ Πολλά κειμήλια δεν φαίνεται να συνάδουν με εβραϊκά ήθη και έθιμα του 1ου αιώνα ή δεν συμφωνούν με τις ιστορικές συνθήκες της εποχής, πχ οι φασκιές από υλικό υποδημάτων του Ιωσήφ σε δεύτερη χρήση, λόγω της μεγάλης φτώχειας της Αγίας Οικογένειας! Ο Ιωσήφ ήταν 'τέκτων', μαραγκός ή ειδικευμένος τεχνίτης διαφόρων υλικών, πχ πέτρας, ξύλου κτλ, την εποχή της μεγάλης ανοικοδόμησης της πόλεως Σέπφωρις ή Διοκαισάρειας, που απείχε μόλις 6 χλμ από την Ναζαρέτ, και επομένως ειδικευμένοι τεχνίτες θα ήταν εξαιρετικά αναγκαίοι.

Ε Όταν τα κειμήλια εξετάζονται από κοντά ή από διάφορες επιτροπές, αποδεικνύονται κάτι άλλο από αυτό που υποστηρίζουν ότι είναι, πχ το δαχτυλίδι μνηστείας είναι σφραγιδόλιθος! 

Συμπερασματικά, η ΛΕΙΨΑΝΟΘΗΚΗ πιστεύει ότι κανένα από τα ανωτέρω κειμήλια δεν είναι αυθεντικό.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...